Minikurs

Yoga er utrolig omfattende – mye mer enn det vi gjør på yogatimer. Vi vil på disse kursene bruke tid på å forklare og demonstrere slik at dere kan bli inspirert og forstå mer i dybden hva dere holder på med når dere gjør yoga.

Minikursene passer for alle nivå. Du kan komme som nybegynner, eller erfaren.

2 klipp. Disse kursene er en del av "så-mye-du-vil-avtalen".

Du booker minikurs på samme måte som våre timer; i appen, eller på vår nettside. Vi gleder oss til å dele vår kunnskap!

Med forbehold om endringer i datoer og med forbehold om feil (!) Sjekk her før kurset nærmer seg.

 

Inversjoner som roer ned

Fredag 1. september kl 1830-2100

Hillevågsveien

Kristine

Inversjoner er de viktigste stillingene i yoga, det vil si opp-ned stillinger. Inversjoner balanserer hele systemet vårt. Noen stimulerer den mer aktive delen av oss, og andre lærer kroppen å roe ned, der en samtidig stimulerer flere av kroppens viktige funksjoner. Det er masse forskjellige inversjoner som roer ned spesielt, og vi gjør de som passer for hver enkelt. Fantastisk effekt!

 

 

Yoga for rygg

Tirsdag 5. september kl 18:30-21:00

Hillevågsveien

Bodil

Kom med dine ryggproblemer, og Bodil demonstrerer forskjellige tilnærminger til problemene. Det kan være en annerledes tankegang enn hva du er vant med, men veldig logisk, effektiv og interessant. Bodil holder også rygg-kurs i høst. Her får du se mer hvordan en skal jobbe på de kursene.

 

 

Rygg, skuldre og nakke

Tirsdag 26. september kl 1830-2100

Hillevågsveien

Mei

Yoga kan fikse de aller fleste rygg – skulder og nakkeplager. Det er en sterk påstand, og det blir demonstrert hvordan forskjellig tilnærminger av forskjellige øvelser tar tak i problemområdene på forskjellige folk- og hvordan øvelser jobber på flere sentrale plasser samtidig.

 

 

Inversjoner

Søndag 1. oktober kl 1000-1230

Hillevågsveien

Kristine

Lær hvordan du gjør Sirsasana (hodestående) og Sarvangasana (skulderstående). Det er utallige måter å tilnærme seg disse stillingene. Hvilken/e måter man tilnærmer seg, er avhengig av hvilke muligheter og begrensninger hver enkelt har. Lær flere varianter, og effektene av de forskjellige variantene.

 

Hofter

Tirsdag 17. oktober kl 18:30-21:00

Hillevågsveien

Bodil 

De aller fleste av oss har stive hofter på en eller annen måte. På dette kurset får du mer forståelse hvordan hoftene kan bli mykere, gjennom en rekke øvelser – for hofter. Du vil også se hvor mange fordeler man får andre plasser i kroppen om hoftene blir mykere. Og du vil gå annerledes ut fra lokalene i forhold til når du kom!

 

 

Yoga for energi

Fredag 27/10 kl 1830-2100

Hillevågsveien

Kristine

En time som gir energi. Du lærer hvilke øvelser som vil gjøre dette for deg.

 

 

Yoga for stress

Tirsdag 31 oktober kl 1830-2100

Hillevågsveien

Mei

«The practice of asanas and pranayama is not only the most effective, but also the most natural therapy for stress» BKS Iyengar.  

Vi gjør "rolige" øvelser over lang tid, sammensatt på en gjennomtenkt måte, slik at yogaen virker nedstressende. Det passer altså for nybegynnere, men jo mer erfaring man har, jo mer får man ut av øvelsene.

Vi har flere torsdagskvelder med samme tema (dobbeltime 1830-2100).

 

  

Armbalanser

Søndag 5. november kl 1530-1800

Løkkeveien

Selma 

Vi bruker elementære prinsipper vi lærer på Yoga 1 og Yoga 2, for å tilnærme oss ulike armbalanser. Kanskje du vil finne ut at du kan gjøre ting du ikke trodde var mulig basert på disse prinsippene?

 

Pranayama

Tirsdag 14. november kl 1830-2100

Hillevågsveien

Bodil 

Det viktigste i yoga er pusten. Vi starter med forberedende yogaøvelser, og fordyper oss i forskjellige pusteteknikker. Pusten påvirker oksygenopptak, blodtrykk, puls, psyke – rett og slett hele systemet vårt.

 

  

Bakoverbøy

Søndag 26. november kl 1530-1800

Løkkeveien

Selma 

Bli mer kjent med hva som er dine muligheter og begrensninger for å gjøre bakoverbøyer. Bakovebøyer gir energi, gir mange fordeler til rygg, skuldre og nakke, så dette er nyttig og gøy å lære.

 

 

Vinyasa 

Fredag 1. desember kl 1830-2100 

Hillevågsveien

Selma 

Lær i dybden hvordan vi gjør øvelser i vinyasa, dvs beveger oss fra stilling til stilling, og fordelene med det. Presise instruksjoner gjør at du garantert vil lære nye ting om kjente stillinger og merke forskjell! Vinyasa blir gjort på våre timer, spesielt på Yoga 2 og 3.

 

 

Yoga, pranayama, yoga nidra

Fredag 15. desember kl 1830-2100

Hillevågsveien

Selma

Super nedstressing! Timen vil roe ned nervesystemet; yogaøvelser, pusteøvelser og yoga Nidra. Yoga Nidra betyr "våken søvn" og er guidet avspenning som varer mellom 30 og 45 minutter.

 

 

» Se vanlig stilte spørsmål og svar

» Er du nybegynner? Se her!

» Les hva yogaelevene våre sier om effekten av yoga.