Yoga 1

På denne timen går vi gjennom de grunnleggende øvelsene, og prinsippene bak disse. God tid og flere repetisjoner
gir grundig forståelse.

Vi gir også god tid til å roe ned, med yogaøvelser og avspenning.

Disse timene er perfekte for nybegynnere. Noen holder seg på disse timene en god stund, andre går nesten rett videre til Yoga 2 og videre. Det er avhengig av ditt utgangspunkt.

Eksempelvis kan du gå videre til andre timer om du er sterk/du er i god form/du er fleksibel/du har god koordinasjon. Grunner til at du vil være lengre på Yoga 1 kan være du har en skade som trenger mye hensyn/du er under opptrening/du ønsker ikke høy intensitet/du er eldre/du har dårligere form/du er gravid.

Vi jobber med å balansere oppmerksomhet på kropp, på pust og på konsentrasjon. Slik blir du flinkere til å lytte til kroppens egne signaler. Og vi kan da styrke kroppen i det tempoet den er klar for.

Det skal være behagelig å være på en yogatime, og det skal være behagelig etterpå.

Yoga 2

En stilling blir gjerne gjort flere ganger på forskjellige måter, sekvensene av øvelser varierer, slik at ingen deler av kroppen blir utelatt.

På den måten lærer man seg flere detaljer om stillingene, og får dermed større effekt. Denne timen har større intensitet enn en Yoga 1 time. Vi går dypere i øvelsene, og vi introduserer inversjoner – opp-ned stillinger.

Denne timen passer både om du er relativt ny og har god kontroll på Yoga 1, og om har gjort yoga i mange år.

Timene vil variere fra gang til gang, der dere gjerne må komme med ønsker i forkant av timen. Vi tar alltid hensyn til skader, og gir gode råd.

Restorative

Denne timen er et fantastisk supplement til andre yogatimer. Her har vi fokus på restituering.

Vi gjør rolige øvelser som virker beroligende på kropp og hode. Vi har pusteøvelser og lang avspenning hver gang.

Vi gir alternative øvelser i forhold til elevenes nivå, da Restorative er et stort felt innenfor Iyengar yoga. Alle kan gjøre Restorative yoga. Samtidig, jo mer erfaring en har, jo større effekt har øvelsene, og jo mer effektive øvelser kan en gjøre.

Vi ønsker at du har erfaring fra Yoga 1 eller mer på disse timene, da dette gir den beste effekten.

Yoga 3

På denne timen forventer vi at eleven har en regelmessig praksis hos oss, og vet sine muligheter/begrensninger.

Vi går dypt i øvelser, og de blir holdt lenger. Vi jobber med mer avanserte stillinger, som eks. inversjoner
(opp-ned-stillinger).

Vi tar i bruk mer hjelpemidler, det vil si at vi bruker vegger, vinduskarmer, tepper, blokker, puter og stoler. Dette gir
fantastisk effekt!

Vi bruker Iyengarmetode i undervisningen, og det blir gode detaljer som gjør at man kommer dypt i
kroppen, som gir en dyptgående effekt.

Hvis du synes Yoga 2 går greit, ønsker vi at du prøver deg videre på Yoga 3. Måten øvelsene er bygget opp, og
justeringer instruktøren gir, gjør at timen passer for flere nivå på en gang.

Tematime

Vi fordyper oss i et tema, som varierer fra uke til uke. Følg med – temaene blir lagt ut en stund på forhånd. Lær og opplev noe nytt! Passer for alle. Vi vil gjerne ha dine ønsker – og vi forbeholder oss retten til å endre planen.

Minikurs

Minikursene passer for alle nivå. Du kan komme som nybegynner, eller erfaren. Vi fordyper oss, du får effekten når vi deler vår kunnskap.
2 klipp. Disse kursene er en del av «så-mye-du-vil-avtalen».
Du booker minikurs på samme måte som våre timer; i appen, eller på vår nettside. Vi gleder oss til å dele vår kunnskap!