Tips til deg som er ny hos YogaYoga

Velkommen til oss! Her er noen tips som kan gjøre starten lettere – på en måte som passer deg.

 

To ganger i uken

Vi anbefaler å gjøre yoga to ganger i uken i starten. Det er mer enn dobbelt så bra som en gang i uken. Kroppen husker mer enn hodet, og progresjonen blir raskere. Du kan gå på to timer i uken, eller kombinere med å gjøre noe hjemme. Uansett; alt er bedre enn ingenting. 

 

Yoga 1 - en genial time

Yoga 1 er en genial time for nybegynnere, for de som har vært borte fra oss en stund, for de som ønsker å gå uregelmessig på yoga, for de som bare er veldig stive i beina den dagen, og for de aller aller fleste som har forskjellige skader og plager.

 

Plager - ingen problem

Si fra til yogalærer om du har spesielle skader eller plager! Dette er kjempeviktig, slik at vi kan veilede hva du kan gjøre og hva du ikke kan gjøre. Noen ganger er det små ting som kan utgjøre en stor forskjell i resultatet.

 

Spørsmål? Supert!

Si fra til yogalærer hvis det er noe du lurer på! Vi er helt avhengig av tilbakemeldinger for å kunne følge deg opp. På den måten kan yogalærer observere din utfordring spesielt i løpet av timen. Hvis vi vet at du har problemer med et kne for eksempel, kan vi gi deg et tips i løpet av timen, som kan hjelpe akkurat for deg. Dette synes vi er spennende!

 

Ny time hver gang.

På Yoga 1 timene vil du kjenne igjen øvelser fra gang til gang. Du vil også lære nye øvelser hver gang, og du vil garantert lære nye tilnærminger til øvelser hver gang. Ingen av våre yogatimer er like! Dette gir maks utbytte for både kropp og hode.

 

Trøtt? Opplagt?

Det kan være at du blir ekstra trøtt – eller ekstra opplagt etter en yogatime. Eller at humøret går opp eller ned. Det er helt normalt. Nyt det at yogaen virker! Når en blir mer erfaren, gjør en yogaøvelser i forhold til hva en ønsker – om en ønsker god søvn, å være opplagt, å være i godt humør etc.

 

Mer utfordring? Ja!

Når Yoga 1 er greit for deg, er du klar for Yoga 2 – om du ønsker mer utfordring. Er du usikker; spør yogalærer før en Yoga 1 time, så kan vi gi vårt beste råd. For å gå på Yoga 2 kreves det som du lærer på Yoga 1: Grunnleggende kunnskap om yogaøvelsene, styrke, bevegelighet, teknikk, konsentrasjon og utholdenhet. 

 

Yogaen skal være optimal for deg!

Vi ønsker at du skal få mest ut av yogaen i forhold til dine behov. Derfor er det viktig for oss at du kommer på den timen som er riktig for deg.

Les også

Er du ny på yoga?

De siste ti prosentene gir 90% av resultatene

Lykke til! Og velkommen!