November

Vridninger
Tematime søndag 1. november kl 1830-1945
Kristine

… er viktige for bevegelighet i skuldre, hofter og bein – hele kroppen. I tillegg får en god sirkulasjon. Kjenn forskjellen på forskjellige tilnærminger og forskjellige typer vridninger.

Yoga med stol
Tematime søndag 8. november kl 1830-1945
Mei

… er en typisk myte med vår yoga. Furniture yoga. Her bruker vi stol i mange kombinasjoner som viser hvor god effekt en stol kan ha, både til stående stillinger, sittende stillinger, og opp-ned.

Hofter
Tematime søndag 15. november kl 1830-1945
Mona

… kan bli mykere, gjennom en rekke øvelser – for hofter. Du vil også se hvor mange fordeler man får andre plasser i kroppen om hoftene blir mykere.

Bakoverbøy
Minikurs søndag 22. november kl 1830-2100
Kristine

Bli mer kjent med hva som er dine muligheter og begrensninger for å gjøre bakoverbøyer. Bakovebøyer gir energi, gir mange fordeler til rygg, skuldre og nakke, så dette er nyttig og gøy å lære.

Pusteøvelser
Tematime søndag 29. november kl 1830-1945
Mona

… har mange myter. Vi har et fantastisk stort spekter av pusteøvelser – det viktige er at de skal passe til hver enkelt. Vi forbereder med rolig yoga, før vi avslutter med forskjellige pusteøvelser.

Desember

Strake bein
Tematime søndag 6. desember kl 1830-1945
Mei

… er en instruksjon nybegynnere hører mye. Med strake bein har en fundamentet til å jobbe inn i hofter, rygg, skuldre – alt. Hvem vil ha et hus uten grunnmur? Strake bein blir også brukt mye for nedstressing!

Skuldre nakke
Tematime søndag 13. desember kl 1830-1945
Mona

…bruker vi hele dagen, også på yoga. Lær prinsipper om hvordan vi får bort årsakene til problemene, ikke bare problemene, med fantastiske detaljer og teknikker.

Stress
Tematime søndag 20. desember kl 1830-1945
Kristine

… å bli kvitt? Denne timen vil gjøre godt. Ved å gjøre rolige øvelser med spesifikke detaljer over lang tid, vil en få en god effekt på hele systemet. Restorative yoga har vi fast på timen på fredager, men denne søndagstimen passer for alle nivå, erfarne og nybegynnere.

Disse har vært:

Oktober

Vinyasa
Minikurs søndag 27. september kl 1830-2100
Mona
Lær i dybden hvordan vi gjør øvelser i vinyasa, dvs beveger oss fra stilling til stilling, og fordelene med det. Presise instruksjoner, samt rytmen og repetisjonen med vinyasa gjør at du garantert vil lære nye ting om kjente stillinger og merke forskjell!

Kjernemuskulatur
Tematime søndag 18. oktober kl 1830-1945
Mona

… brukes fra første stund på vår yoga. Lær hvordan! Vi bruker kjernemuskulaturen fra vi står opp-ned, til det mye mer avanserte. Uten den faller vi på skjelettet, og det er ingen god plan.

Inversjoner
Minikurs søndag 25. oktober kl 1000-1230
Mei
Lær hvordan du gjør Sirsasana (hodestående) og Sarvangasana (skulderstående). Det er utallige måter å tilnærme seg disse stillingene. Hvilken/e måter man tilnærmer seg, er avhengig av hvilke muligheter og begrensninger hver enkelt har. Lær flere varianter, og effektene av de forskjellige variantene.