Minikurs

Minikursene passer for alle nivå. Du kan komme som nybegynner, eller erfaren. 
2 klipp. Disse kursene er en del av "så-mye-du-vil-avtalen".
Du booker minikurs på samme måte som våre timer; i appen, eller på vår nettside. Vi gleder oss til å dele vår kunnskap!

Med forbehold om endringer i datoer og med forbehold om feil (!) Sjekk her før kurset nærmer seg.

For sommerplanen:


Yoga, pranayama, yoga nidra
Søndag 16. juni kl 1530-1800
Hillevågsveien
Selma 
Super nedstressing! Timen vil roe ned nervesystemet; yogaøvelser, pusteøvelser og yoga Nidra. Yoga Nidra betyr "våken søvn" og er guidet avspenning som varer mellom 30 og 45 minutter.


Egenpraksis
Tirsdag 25. juni kl 1830-2100
Hillevågsveien
Bodil
Kombinasjon av å gå på timer og å gjøre egenpraksis er det beste!
Vi tar utgangspunkt i Bodil sin CD "Bevegelig ryggsøyle-økt energi" - og du får den inkludert i kurset. Det følger med en folder med bilder av alle stillinger.
Da har du det beste utgangspunktet til å komme i gang!

 

Dette hadde vi våren 19:

Rygg, skuldre og nakke

Tirsdag 22. jan kl 1830-2100
Hillevågsveien
Bodil
Yoga kan fikse de aller fleste rygg – skulder og nakkeplager. Det er en sterk påstand, og det blir demonstrert hvordan forskjellig tilnærminger av forskjellige øvelser tar tak i problemområdene på forskjellige folk- og hvordan øvelser jobber på flere sentrale plasser samtidig

 

Nybegynner - en rask innføring

Søndag 27. januar kl 1000-1230
Hillevågsveien
Kristine
En effektiv og praktisk innføring i hva som er viktig. Yogaen vi underviser er veldig effektivt, og her blir det demonstrert i noen få prinsipper. Passer både for dere som er helt nye, og dere som vil ha en time med grundige beskrivelser av basis prinsipper. Kjenn forskjellen!

 

Vinyasa 

Søndag 3. februar kl 1530-1800
Hillevåg
Selma
Lær i dybden hvordan vi gjør øvelser i vinyasa, dvs beveger oss fra stilling til stilling, og fordelene med det. Presise instruksjoner gjør at du garantert vil lære nye ting om kjente stillinger og merke forskjell! Vinyasa blir gjort på våre timer, spesielt på Yoga 2 og 3.

 

Yoga og detox

Tirsdag 12. februar kl 1830-2100
Hillevågsveien
Bodil
Forskjellige detoxer passer for forskjellige folk. En detox kan være hva du spiser, hva du gjør, og yoga. Visste du for eksempel at mange får masse energi og går ned i vekt når de begynner med yoga? Bodil gir en oversikt basert på Iyengar yoga, og Ayurveda (Indisk filosofi om å holde seg frisk), og hva man kan gjøre for å få en effekt som passer for seg. Du vil også få tilsendt en test noen dager før kurset for å få mer begrep om hva som passer deg – om du har meldt deg på.

 

Yoga for stress

Søndag 17. februar kl 1000-1230
Hillevågsveien
Kristine
«The practice of asanas and pranayama is not only the most effective, but also the most natural therapy for stress» BKS Iyengar. 
Vi gjør "rolige" øvelser over lang tid, sammensatt på en gjennomtenkt måte, slik at yogaen virker nedstressende. Det passer altså for nybegynnere, men jo mer erfaring man har, jo mer får man ut av øvelsene. Vi har flere torsdagskvelder med samme tema (dobbeltime 1830-2100).


Bakoverbøy

Søndag 3. mars kl 1530-1800
Hillevågsveien
Selma
Bli mer kjent med hva som er dine muligheter og begrensninger for å gjøre bakoverbøyer. Bakovebøyer gir energi, gir mange fordeler til rygg, skuldre og nakke, så dette er nyttig og gøy å lære.


Inversjoner

Tirsdag 19. mars kl 1830-2100
Hillevågsveien
Mei
Lær hvordan du gjør Sirsasana (hodestående) og Sarvangasana (skulderstående). Det er utallige måter å tilnærme seg disse stillingene. Hvilken/e måter man tilnærmer seg, er avhengig av hvilke muligheter og begrensninger hver enkelt har. Lær flere varianter, og effektene av de forskjellige variantene.


Stående stillinger

Søndag 24. mars kl 1000-1230
Hillevågsveien
Mona
Basisen i stående stillinger er basisen i alt vi gjør i Iyengar Yoga. Du kan lære uendelig mye i de mest elementære stillinger, og du trenger ikke gjøre avanserte stillinger for å gjøre yoga på avansert nivå. Stående stillinger gir deg så mye, som feks styrke, stabilitet, fleksibilitet, vitalitet og energi.


Yoga for kvinner 
Søndag 31. mars kl 1000-1230
Hillevågsveien
Kristine
Ved å ta hensyn til syklusene til kvinner, kan vi få mer utbytte av yogapraksisen. Vi har sykluser både gjennom livet, og gjennom måneden. Noen stillinger gir bedre effekt til noen tider enn andre. Ved å følge rytmen i kroppen, kan vi få en dypere og bedre yogapraksis, og mer energi.

Hofter


Rygg, skuldre og nakke
Tirsdag 2. april kl 1830-2100
Hillevågsveien
Mei
Yoga kan fikse de aller fleste rygg – skulder og nakkeplager. Det er en sterk påstand, og det blir demonstrert hvordan forskjellig tilnærminger av forskjellige øvelser tar tak i problemområdene på forskjellige folk- og hvordan øvelser jobber på flere sentrale plasser samtidig
 

Hofter
Tirsdag 23. april kl 1830-2100
Hillevågsveien 
Bodil
De aller fleste av oss har stive hofter på en eller annen måte. På dette kurset får du mer forståelse hvordan hoftene kan bli mykere, gjennom en rekke øvelser – for hofter. Du vil også se hvor mange fordeler man får andre plasser i kroppen om hoftene blir mykere. Og du vil gå annerledes ut fra lokalene i forhold til når du kom!


Filosofi
Søndag 28. april kl 1530-1800
Hillevågsveien
Selma
Ønsker du å få vite mer om filosofien bak yogaen? Her får du innblikk i noen av de underliggende prinsippene, som vi bruker når vi underviser. Kurset bygges opp med både praktisk yoga, forelesning, samtale og diskusjon. Dette er spennende både i forhold til yogapraksisen din og som generell livsfilosofi.


Kjernemuskulatur
Søndag 19. mai kl 1530-1800 - NB ny dato!
Hillevågsveien
Mona
Iyengar yoga begynner med å styrke og balansere kjernemuskulatur fra første yogatime. Så går en videre og videre. På dette minikurset vil du få mer innsikt i disse prinsippene, og hva som passer for hvem, for å styrke og stabilisere på best mulig måte.


Yoga for stress
Tirsdag 28. mai kl 1830-2100
Hillevågsveien
Mei
«The practice of asanas and pranayama is not only the most effective, but also the most natural therapy for stress» BKS Iyengar.  
Vi gjør "rolige" øvelser over lang tid, sammensatt på en gjennomtenkt måte, slik at yogaen virker nedstressende. Det passer altså for nybegynnere, men jo mer erfaring man har, jo mer får man ut av øvelsene.
Vi har flere torsdagskvelder med samme tema (dobbeltime 1830-2100).