Minikurs

Minikursene passer for alle nivå. Du kan komme som nybegynner, eller erfaren.

2 klipp. Disse kursene er en del av "så-mye-du-vil-avtalen".

Du booker minikurs på samme måte som våre timer; i appen, eller på vår nettside. Vi gleder oss til å dele vår kunnskap!


Med forbehold om endringer i datoer og med forbehold om feil (!) Sjekk her før kurset nærmer seg.


Bakoverbøy

Søndag 24. juni kl 1830-2100

Hillevågsveien

Selma 

Bli mer kjent med hva som er dine muligheter og begrensninger for å gjøre bakoverbøyer. Bakovebøyer gir energi, gir mange fordeler til rygg, skuldre og nakke, så dette er nyttig og gøy å lære.

 

 

Vinyasa 

Søndag 5. august kl 1830-2100

Hillevåg

Selma 

Lær i dybden hvordan vi gjør øvelser i vinyasa, dvs beveger oss fra stilling til stilling, og fordelene med det. Presise instruksjoner gjør at du garantert vil lære nye ting om kjente stillinger og merke forskjell! Vinyasa blir gjort på våre timer, spesielt på Yoga 2 og 3.

 

Armblanser

Fredag 24. august kl 1830-2100

Hillevåg

Selma 

Vi bruker elementære prinsipper vi lærer på Yoga 1 og Yoga 2, for å tilnærme oss ulike armbalanser. Kanskje du vil finne ut at du kan gjøre ting du ikke trodde var mulig basert på disse prinsippene?

 

Minikurs for høsten blir lagt ut litt senere.

Minikurs for våren var:

 

Hodestående

Fredag 5. januar kl 1830-2100

Hillevågsveien

Kristine

Hodestående, Sirsasana, blir kalt kongen av yogastillinger. Se hvor mye vi gjør på yogatimene som jobber mot hodestående – og kom ett og to steg videre – basert på ditt nivå!

 

Yoga og detox

Tirsdag 9. januar kl 1830-2100

Hillevågsveien 

Bodil

Yoga er en effektiv detox. Lær hvorfor, og hva man kan gjøre for å få en effekt som passer for seg. Visste du for eksempel at mange går ned i vekt når de begynner med yoga? Selv om intensiteten under yogaen ikke nødvendigvis er så høy gjennom alle yogatimene, så varer effekten av yogaen i timevis etterpå. Lær også hvordan denne effekten kan økes ytterligere, med hva du spiser.

 

Vinyasa 

Søndag 14. januar kl 1530-1800

Løkkeveien

Selma 

Lær i dybden hvordan vi gjør øvelser i vinyasa, dvs beveger oss fra stilling til stilling, og fordelene med det. Presise instruksjoner gjør at du garantert vil lære nye ting om kjente stillinger og merke forskjell! Vinyasa blir gjort på våre timer, spesielt på Yoga 2 og 3.

 

  

Yoga for stress

Tirsdag 23. januar kl 1830-2100

Hillevågsveien

Trond

«The practice of asanas and pranayama is not only the most effective, but also the most natural therapy for stress» BKS Iyengar.  

Vi gjør "rolige" øvelser over lang tid, sammensatt på en gjennomtenkt måte, slik at yogaen virker nedstressende. Det passer altså for nybegynnere, men jo mer erfaring man har, jo mer får man ut av øvelsene.

Vi har flere torsdagskvelder med samme tema (dobbeltime 1830-2100).

 

Yoga for energi

Søndag 28/1 kl 1000-1230

Hillevågsveien

Kristine

En time som gir energi. Du lærer hvilke øvelser som vil gjøre dette for deg.

 

 

Rygg, skuldre og nakke

Tirsdag 6. februar kl 1830-2100

Hillevågsveien

Mei

Yoga kan fikse de aller fleste rygg – skulder og nakkeplager. Det er en sterk påstand, og det blir demonstrert hvordan forskjellig tilnærminger av forskjellige øvelser tar tak i problemområdene på forskjellige folk- og hvordan øvelser jobber på flere sentrale plasser samtidig

 

 

Yoga for kvinner 

avlyst/utsatt

Kristine

Ved å ta hensyn til syklusene til kvinner, kan vi få mer utbytte av yogapraksisen. Vi har sykluser både gjennom livet, og gjennom måneden. Noen stillinger gir bedre effekt til noen tider enn andre. Ved å følge rytmen i kroppen, kan vi få en dypere og bedre yogapraksis, og mer energi.

 

 

Yoga for stive

Tirsdag 27. februar kl 1830-2100

Hillevågsveien

Bodil

Mange tror at de ikke kan gjøre yoga for de er for stive. På dette minikurset vil dette bli motbevist. Det er til og med fordeler å være stiv når man gjør yoga, bare man jobber riktig. Få et godt innblikk i dette, og lær også hvordan du fort kan bli mykere! Her er Iyengar yoga helt fantastisk.

 

 

Armbalanser

Fredag 9. mars kl 1830-2100

Hillevågsveien

Selma 

Vi bruker elementære prinsipper vi lærer på Yoga 1 og Yoga 2, for å tilnærme oss ulike armbalanser. Kanskje du vil finne ut at du kan gjøre ting du ikke trodde var mulig basert på disse prinsippene?

 

Hofter

Tirsdag 13. mars kl 18:30-21:00

Hillevågsveien

Bodil 

De aller fleste av oss har stive hofter på en eller annen måte. På dette kurset får du mer forståelse hvordan hoftene kan bli mykere, gjennom en rekke øvelser – for hofter. Du vil også se hvor mange fordeler man får andre plasser i kroppen om hoftene blir mykere. Og du vil gå annerledes ut fra lokalene i forhold til når du kom!

 

Motstanden i oss

Tirsdag 17. april kl 18:30-21:00

Hillevågsveien

Bodil

Vi kjenner det fra yogatimen. Vi mener det er fysisk umulig. Vi tror ikke på læreren. Kroppen sier nei. Viljen er borte. Dette har indisk filosofi forstått i alle tider. Når vi ser mekanismen bak vår egen motstand er den også lettere å forstå – og le av. Den finnes i oss alle. Med å forstå kan vi navigere oss rundt og komme langt videre. Teori og praksis.

                                                 

Inversjoner som roer ned 

Fredag 27. april kl 1830-2100

Hillevågsveien

Kristine

Inversjoner er de viktigste stillingene i yoga, det vil si opp-ned stillinger. Inversjoner balanserer hele systemet vårt. Noen stimulerer den mer aktive delen av oss, og andre lærer kroppen å roe ned, der en samtidig stimulerer flere av kroppens viktige funksjoner. Det er masse forskjellige inversjoner som roer ned spesielt, og vi gjør de som passer for hver enkelt. Fantastisk effekt!

 

 

  

Bakoverbøy

Søndag 6. mai kl 1530-1800

Løkkeveien

Selma 

Bli mer kjent med hva som er dine muligheter og begrensninger for å gjøre bakoverbøyer. Bakovebøyer gir energi, gir mange fordeler til rygg, skuldre og nakke, så dette er nyttig og gøy å lære.

 

Inversjoner

Tirsdag 15. Mai kl 1830-2100

Hillevågsveien

Mei

Lær hvordan du gjør Sirsasana (hodestående) og Sarvangasana (skulderstående). Det er utallige måter å tilnærme seg disse stillingene. Hvilken/e måter man tilnærmer seg, er avhengig av hvilke muligheter og begrensninger hver enkelt har. Lær flere varianter, og effektene av de forskjellige variantene.

 

Yoga, pranayama, yoga nidra

Fredag 25. mai kl 1830-2100

Hillevågsveien

Selma 

Super nedstressing! Timen vil roe ned nervesystemet; yogaøvelser, pusteøvelser og yoga Nidra. Yoga Nidra betyr "våken søvn" og er guidet avspenning som varer mellom 30 og 45 minutter.