Minikurs

Minikursene passer for alle nivå. Du kan komme som nybegynner, eller erfaren.
2 klipp. Disse kursene er en del av "så-mye-du-vil-avtalen".
Du booker minikurs på samme måte som våre timer; i appen, eller på vår nettside. Vi gleder oss til å dele vår kunnskap!

Med forbehold om endringer i datoer og med forbehold om feil (!) Sjekk her før kurset nærmer seg.

Hodestående
Fredag 14. september kl 1830-2100
Hillevågsveien
Kristine
Hodestående, Sirsasana, blir kalt kongen av yogastillinger. Se hvor mye vi gjør på yogatimene som jobber mot hodestående – og kom ett og to steg videre – basert på ditt nivå!

Hofter
Tirsdag 18. september kl 1830-2100
Hillevågsveien
Bodil 
De aller fleste av oss har stive hofter på en eller annen måte. På dette kurset får du mer forståelse hvordan hoftene kan bli mykere, gjennom en rekke øvelser – for hofter. Du vil også se hvor mange fordeler man får andre plasser i kroppen om hoftene blir mykere. Og du vil gå annerledes ut fra lokalene i forhold til når du kom!

Rygg, skuldre og nakke
Søndag 23. september kl 1000-1230
Hillevågsveien
Mei
Yoga kan fikse de aller fleste rygg – skulder og nakkeplager. Det er en sterk påstand, og det blir demonstrert hvordan forskjellig tilnærminger av forskjellige øvelser tar tak i problemområdene på forskjellige folk- og hvordan øvelser jobber på flere sentrale plasser samtidig

Bakoverbøy
Tirsdag 16. oktober kl 1830-2100
Hillevågsveien
Bodil
Bli mer kjent med hva som er dine muligheter og begrensninger for å gjøre bakoverbøyer. Bakovebøyer gir energi, gir mange fordeler til rygg, skuldre og nakke, så dette er nyttig og gøy å lære.

Yoga for kvinner 
Søndag 21. oktober kl 1000-1230
Hillevågsveien
Kristine
Ved å ta hensyn til syklusene til kvinner, kan vi få mer utbytte av yogapraksisen. Vi har sykluser både gjennom livet, og gjennom måneden. Noen stillinger gir bedre effekt til noen tider enn andre. Ved å følge rytmen i kroppen, kan vi få en dypere og bedre yogapraksis, og mer energi.

Yamas og Niyamas
Søndag 28. oktober kl 1530-1800
Hillevågsveien
Selma
Hva er filosofien bak yogaen? Som de fleste vet, er det et stort underlag. Her får du innblikk i noen av de viktige prinsippene, med hvordan du er mot deg selv og andre. Dette er spennende! Det blir også fysisk yoga – det handler jo om det samme!

Rygg
Tirsdag 30. oktober kl 1830-2100
Hillevågsveien 
Bodil
Kom med dine ryggproblemer, og Bodil demonstrerer forskjellige tilnærminger til problemene. Det kan være en annerledes tankegang enn hva du er vant med, men veldig logisk, effektiv og interessant. 

Yoga for stress
Tirsdag 13. november kl 1830-2100
Hillevågsveien
Mei
«The practice of asanas and pranayama is not only the most effective, but also the most natural therapy for stress» BKS Iyengar.  
Vi gjør "rolige" øvelser over lang tid, sammensatt på en gjennomtenkt måte, slik at yogaen virker nedstressende. Det passer altså for nybegynnere, men jo mer erfaring man har, jo mer får man ut av øvelsene.
Vi har flere torsdagskvelder med samme tema (dobbeltime 1830-2100).

Rygg, skuldre og nakke
Søndag 18. november kl 1000-1230
Hillevågsveien
Kristine
Yoga kan fikse de aller fleste rygg – skulder og nakkeplager. Det er en sterk påstand, og det blir demonstrert hvordan forskjellig tilnærminger av forskjellige øvelser tar tak i problemområdene på forskjellige folk- og hvordan øvelser jobber på flere sentrale plasser samtidig

Kjernemuskulatur
Fredag 23. november kl 1830-2100
Hillevågsveien
Mona
Iyengar yoga begynner med å styrke og balansere kjernemuskulatur fra første yogatime. Så går en videre og videre. På dette minikurset vil du få mer innsikt i disse prinsippene, og hva som passer for hvem, for å styrke og stabilisere på best mulig måte.

Vinyasa 
Søndag 2. desember kl 1530-1800
Hillevåg
Selma 
Lær i dybden hvordan vi gjør øvelser i vinyasa, dvs beveger oss fra stilling til stilling, og fordelene med det. Presise instruksjoner gjør at du garantert vil lære nye ting om kjente stillinger og merke forskjell! Vinyasa blir gjort på våre timer, spesielt på Yoga 2 og 3.

Yoga, pranayama, yoga nidra
Fredag 14. desember kl 1830-2100
Hillevågsveien
Selma 
Super nedstressing! Timen vil roe ned nervesystemet; yogaøvelser, pusteøvelser og yoga Nidra. Yoga Nidra betyr "våken søvn" og er guidet avspenning som varer mellom 30 og 45 minutter.