Minikursene passer for alle nivå. Du kan komme som nybegynner, eller erfaren.
2 klipp. Disse kursene er en del av «så-mye-du-vil-avtalen».
Du booker minikurs på samme måte som våre timer; i appen, eller på vår nettside. Vi gleder oss til å dele vår kunnskap!

Med forbehold om endringer i datoer og med forbehold om feil (!) Sjekk her før kurset nærmer seg.

Rygg, skuldre og nakke
Tirsdag 14. januar kl 1830-2100
Hillevågsveien
Bodil
Yoga kan fikse de aller fleste rygg – skulder og nakkeplager. Det er en sterk påstand, og det blir demonstrert hvordan forskjellig tilnærminger av forskjellige øvelser tar tak i problemområdene på forskjellige folk- og hvordan øvelser jobber på flere sentrale plasser samtidig

Bakoverbøy
Søndag 26. januar kl 1530-1800
Hillevågsveien
Mei
Bli mer kjent med hva som er dine muligheter og begrensninger for å gjøre bakoverbøyer. Bakovebøyer gir energi, gir mange fordeler til rygg, skuldre og nakke, så dette er nyttig og gøy å lære.

Vinyasa
Søndag 9. februar kl 1000-1230
Hillevåg
Kristine
Lær i dybden hvordan vi gjør øvelser i vinyasa, dvs beveger oss fra stilling til stilling, og fordelene med det. Presise instruksjoner gjør at du garantert vil lære nye ting om kjente stillinger og merke forskjell! Vinyasa blir gjort på våre timer, spesielt på Yoga 2 og 3.

Pranayama
Søndag 16. februar kl 1000-1230
Hillevågsveien
Nada
«The practice of asanas and pranayama is not only the most effective, but also the most natural therapy for stress» BKS Iyengar.  Vi gjør «rolige» øvelser over lang tid, sammensatt på en gjennomtenkt måte, slik at yogaen virker nedstressende. Vi avslutter med flere pusteøvelser. Det passer altså for nybegynnere, men jo mer erfaring man har, jo mer får man ut av øvelsene.

Inversjoner
Fredag 20. mars kl 1830-2100
Hillevågsveien
Mei
Lær hvordan du gjør Sirsasana (hodestående) og Sarvangasana (skulderstående). Det er utallige måter å tilnærme seg disse stillingene. Hvilken/e måter man tilnærmer seg, er avhengig av hvilke muligheter og begrensninger hver enkelt har. Lær flere varianter, og effektene av de forskjellige variantene.

Kjernemuskulatur
Søndag 19. april kl 1530-1800 – NB ny dato!
Hillevågsveien
Mona
Iyengar yoga begynner med å styrke og balansere kjernemuskulatur fra første yogatime. Så går en videre og videre. På dette minikurset vil du få mer innsikt i disse prinsippene, og hva som passer for hvem, for å styrke og stabilisere på best mulig måte.

Hofter
Tirsdag 12. mai kl 18:30-21:00
Hillevågsveien
Bodil
De aller fleste av oss har stive hofter på en eller annen måte. På dette kurset får du mer forståelse hvordan hoftene kan bli mykere, gjennom en rekke øvelser – for hofter. Du vil også se hvor mange fordeler man får andre plasser i kroppen om hoftene blir mykere. Og du vil gå annerledes ut fra lokalene i forhold til når du kom!