Tematime

Søndager kl 1830-1945
Vi fordyper oss i et tema, som varierer fra uke til uke. Følg med - temaene blir lagt ut en stund på forhånd. Lær og opplev noe nytt! Passer for alle. Vi vil gjerne ha dine ønsker – og vi forbeholder oss retten til å endre planen:
 
Vridninger
1. sep Kristine 
... er viktige for bevegelighet i skuldre, hofter og bein – hele kroppen. I tillegg får en god sirkulasjon. Kjenn forskjellen på forskjellige tilnærminger og forskjellige typer vridninger.
 
Meditasjon i aksjon
8. sep Bodil
... kalles vår yoga. Vi gjør yogaøvelser som fremhever akkurat dette, og vi avslutter med det som tradisjonelt forbindes med meditasjon – slik at du kan se fordelene med akkurat denne forberedelsen. 
 
Stående stillinger
15. sep Mona
... er hvor vi starter med vår yoga. Vi kan gjøre de fleste begegelsene våre fra stående stillinger – lær mer om detaljene og sammenhengene!
 
Kjernemuskulatur
22. sep Mona
... brukes fra første stund på vår yoga. Lær hvordan! Vi bruker kjernemuskulaturen fra vi står opp-ned, til det mye mer avanserte. Uten den faller vi på skjelettet, og det er ingen god plan.
 
Yoga for stive?
29. sep Mei
... spør de fleste nybegynnere om. Du er ikke for stiv å gjøre yoga. Øvelsene vi gjør treffer deg i dine ytterpunkt. Du jobber i alle de områdene for å komme lenger. 
 
Opp ned og ned opp
6. okt Mona
... er egentlig det samme. Vi bruker de samme musklene og bevegelsene uansett hvilken vei vi står. Å stå opp ned er fantastisk for sirkulasjonen i kroppen, og ikke minst musklene! Se hvordan vi tenker.
 
Strake bein
13. okt Mei
... er en instruksjon nybegynnere hører mye. Med strake bein har en fundamentet til å jobbe inn i hofter, rygg, skuldre – alt. Hvem vil ha et hus uten grunnmur? Strake bein blir også brukt mye for nedstressing!
 
Pusteøvelser
20. okt Bodil
... har mange myter. Vi har et fantastisk stort spekter av pusteøvelser – det viktige er at de skal passe til hver enkelt. Vi forbereder med rolig yoga, før vi avslutter med forskjellige pusteøvelser.
 
Stress
27. okt Kristine
... å bli kvitt? Denne timen vil gjøre godt. Ved å gjøre rolige øvelser med spesifikke detaljer over lang tid, vil en få en god effekt på hele systemet. Restorative yoga, som vi hadde tidligere fast på timeplanen.
 
Yoga med stol
3. nov Mona
... er en typisk myte med vår yoga. Furniture yoga. Her bruker vi stol i mange kombinasjoner som viser hvor god effekt en stol kan ha, både til stående stillinger, sittende stillinger, og opp-ned.
 
Stress
24. nov Mona
... å bli kvitt? Denne timen vil gjøre godt. Ved å gjøre rolige øvelser med spesifikke detaljer over lang tid, vil en få en god effekt på hele systemet. Restorative yoga, som vi hadde tidligere fast på timeplanen.
 
1. des Kristine TBA
8. des Mona TBA
15. des Mei TBA
22. des Mona TBA
 
Husk at alt dette også blir dekket i vanlige timer - ingen av våre timer er like! Kom på masse yoga!